tisdag 16 oktober 2012

STHÅL






Foto Sthål, Le Parfait och nätet.

Efter en lååång väntan är nu äntligen Sthåls fina, fina brukskeramik här! Jag älskar keramik. Punkt. Och detta får mig att gå igång så till den milda grad...



God förmiddag alla fina!

Ja, hade jag haft plats hemma i köket hade det fått följa med hem alltihop! Från glasyr, pigment och mönster så ser man kärleken till materialet, formen och unika detaljers betydelse. And i just love it! 

STHÅL är vännerna Susanna Theander och Helena Åkesson-Liedberg, formgivare och passionerat intresserade av umgänge och mat. De arbetade båda med keramik på fritiden och började därför självklart att producera det de saknade på marknaden - bohemisk brukskeramik för vardag och fest! Ingen är mer tacksam än jag... Allt är tillverkat i ljus stengodslera, är ugnsfast och tål självklart både micro och diskmaskin! Behöver jag säga att det blev en succé? Syns just nu överallt...


Den perfekta presenten till någon du bryr dig om! Varför inte dig själv? ;)




1 kommentar:

Tusenfröjd sa...

Rackarns så snyggt! Vill ju ha allt... hur ska man kunna välja!!! Liv

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin