lördag 29 oktober 2011

Rialto Living








På mysiga gatan Carrer Sant Felio som var en liten sidogata till Paseo de Born i Palma nosade min näsa upp lifestylebutiken Rialto Living. Butiken som är på ca 800 kvm ryms i en gammal biograf (och före det teater Rialto) erbjuder inredning, kläder, en cafédel och en balkong för konstutställning. När vi var där ställde svenska Camilla Pyk ut sina tavlor.
Tankarna gick till gamla Room på Alströmergatan och även Walles och Walles på Birger Jarlsgatan när vi gick omkring och kikade...

Butiken öppnade 2007 och ägaren är en av grundarna till GANT.

Runt hörnet hittade vi ju denna lilla butiken också...


Tänk att jag skulle bli fyrtio år innan jag upptäcker vilken liten pärla Mallorca (och Palma) är - bara tre timmar bort! Nästa höst ska jag försöka få med mig tjejgänget ner på en långweekend!



1 kommentar:

Smultron på ett strå sa...

Vilken underbar butik det verkar vara! Jag försökte också få med mitt tjejgäng till Palma men det blir Istanbul nästa vår i stället - helt ok det också!//kram maria

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin