fredag 19 augusti 2011

Limitless



Häromdagen såg vi en film som jag var tvungen att ge min uppmärksamhet. Dels för att Bradley Cooper (godingen i Hangover) är värd ett par timmar av min tid och dels för att filmen hade en intressant vinkling.
Han spelar en looser som blir erbjuden en drog av en kompis som gör att hjärnans kapacitet utnyttjas till 100% och man presterar sitt absolut yttersta. Detta är ju förvisso en intressant tanke och jag undrar lite novist varför inte dessa piller redan finns på marknaden... Men att därifrån (vara smart alltså) bli en girig - och hot - börsmäklare och glida runt europa med eliten för att man drar in ex antal miljoner dollar och skaffa sig fiender som vill ha ihjäl dig på vägen, ja det är då det blir en Hollywoodproduktion. Klart sevärd alltså!


3 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Tack för tipset. Ska jag ta och kika på. Kram johanna

Knaada sa...

Tack! Det kan passa bra dagenefter kräftor :)

Bokcaféet i byn sa...

Kul med ett filmtips Lena!
Önskar dig en fin lördag!
Kram Anna

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin