onsdag 27 april 2011

Betonggolv




I kväll var jag så trött att jag glömde bort ett symöte. Det är allvarligt. Borde nog söka för både minne och trötthet... Men att glömma ett symöte med dukat bord, ett glas vin och tjejsnack - det är ovanligt till och med för mig. Oroande var ordet.


Jag ska dra mig tillbaka till kammaren tidigt i kväll för det verkar vara en VÄLDIGT VIKTIG MATCH på tv:n idag också. Tur att jag precis börjat läsa Karin Alvtegens senaste roman; En sannolik historia. Jag är trollbunden av hennes språk och läser ibland om meningar som är helt briljanta! Är det någon som läst hennes tidigare böcker Skuld, Svek osv? Bra?


Kvällens bild kommer från Sköna Hem. Älskar betonggolvet, färgen på spisen och stocken som blev ett bord...

Nej, nu är det läsdags! Tjingeling!




3 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Hallå Lena!
Vacker bild! Så kul med lite boktips från dig! Ska ta och läsa trilogin du nämnde i föregående inlägg. "Deckarplöjning" är närmast synonymt med sommar och ledighet för mig!!
Karin Alvtegen har jag inte heller läst ännu, men hon låter läsvärd.
Jag har just avslutat en alldeles underbar bok av en ny bekantskap för mig, Tatiana De Rosnay. Hennes fantastiska bok "Bumerang" har varit en del av mitt liv under en veckas tid. Det känns lite tomt nu men hon har visst skrivit fler böcker. Recension följer inom kort på min blogg.

Så du missade syjuntan Lena, tusan! Kanske du skulle må gott av några avkopplande nätter på ett av de ställen jag tipsat om ikväll på bloggen. Have a look and dream a little dream!!!

Kram Anna

Att vara någons fru sa...

Jag älskar jakttrofén, jag.

Stjärnor & Champagne sa...

Hej raring:) Spring så blir du piggare. Dom dagarna jag inte springer är jag så trött. Har inte läst något av henne. Ett par vänner till oss har betonggolv i köket som dom har målat vitt med värme under, såååå fint och behagligt att gå på. Jag skall nog också dra mig tillbaka till kammaren snart, trött=ingen springdag hihi.

Krammmm A

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin