onsdag 1 december 2010

Reklamfri blogg?

Det går just nu ett drev i bloggvärlden om reklam eller ej på bloggen. Många bloggare tjänar stora (skattefria?) pengar på att göra smygreklam för diverse olika produkter och tjänster. Men får dyra kläder och prylar tillskickat sig för att i utbyte skriva om produkten i positiva ordalag. Jag vill klargöra att alla produkter/tjänster jag skriver om på bloggen är efter min egen vilja och smak (oftast för att det är snygga bilder...). "Reklamen" som görs är ju till största delen till vårt eget företag och jag har ännu inte sett till någon ersättning för det.... Älskling?
Jag tycker det är helt ok med reklam, så länge man vet att det är just det. Jag har heller ingenting emot att tjäna en hacka, men jag skulle aldrig skriva om något som jag inte tycker om själv...

Vill ni läsa mer så kan ni göra det här, här och här.

Sista ordet i denna debatten är säkert inte sagt...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin