onsdag 1 december 2010

På kurs med tjejerna!


Ikväll har vi varit på Blomsterhuset i Bollebygd för att binda kransar eller göra fina arrangemang inför julen!
Maria som driver blomsteraffären och som håller i kursen börjar med att visa oss hur man gör och vad man ska tänka på. Sedan kunde vi välja och vraka i hela affären! Vi väljer mjuk-en, gran (kungsgran?), kransstommar, oasis och vad det nu är man behöver och sätter i gång! Jag gjorde en bamse-stor till vår ytterdörr och jag hängde i en termometer så jag kan hålla koll på alla minusgrader!












Och här är resultatet: Ainos fina glas var redan nerpackade när jag kom med kameran, min krans med termometer, kanel och kottar, Maj-Britt gjorde en fin kruka med ett ljus, Anna och Julia gjorde båda kransar på tunn stålram. Fina eller hur?














Tusen tack för sällskapet ikväll, tjejer! Jättekul! 
Nu ska jag rasa i säng med min nya bok. Hörs i morgon!



Förresten: Marias blogg hittar ni HÄR!




2 kommentarer:

Systeryster och jag .... sa...

Så fina saker och vilken kul grej att göra tillsammans med jobbet

Snäckskalsdalen. sa...

Så kul och så fint!
Kransen med termometern var ju lite kul!
Kram

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin