onsdag 7 juli 2010

Frukost



När jag och Pia skulle äta frukost i går körde jag in till hamnen i Varberg och köpte underbart surdegsbröd på Kustbageriet. Finns det något bättre? Ett gott bröd kan betyda allt! Pålägg är inte nödvändigt, kanske en god ost. Lite lyxig müsli och en påse biscotti fick också följa med hem... För övrigt har de en väldigt snygg logga och påsar. Det går jag igång på... Håkan och Daniel som driver bageriet är båda med i Svenska Bagarlandslaget och har därmed Sveriges flagga på kragen. Nämnde jag att de bakar gott bröd?

Några andra surdegsfavoriter: Olof Viktors i Glemminge, Rute Stenugnsbageri, Brunkebergs och Rosendals i Stockholm. Om ni är ute och åker i sommarsverige och vill ha bra bröd eller fika så gå in på Surdegskartan, där alla är listade. Väl värt en omväg om du frågar mig!

Korg från Artwood.

3 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Vilken härlig blogg jag hittat,kommer gärna åter. Nilla

Stjärnor & Champagne sa...

Hello my friend...Hoppas att allt är bra med dig och happy family. Ser mumsigt ut det där brödet....Är så sugen på dina lakan. Går här och funderar.
Ha det gott/ kramkram A

Bella sa...

Visst är det smarrigt med nybakat bröd framförallt till frukost, brukar alltid lycka till det dem nätterna som vi ligger inne i hamn på sommaren när vi är ute med båten, inget pålägg behövs, bara att bryta i bitar och äta när man får riktigt gott bröd :)

Hoppas du njuter av lediga dagar och bara har det riktigt skönt!

Kramar Bella

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin