fredag 21 maj 2010

Carrie, here I come!

Ja, det blev en jordskredsseger för city i gårdagens lilla omröstning. Så då blir det New York en vecka för fröken Svensson med sambo. Ska bli underbart att äntligen komma tillbaka, det har dröjt alldeles för länge... Jag var Au Pair i New York för sisådär hundra år sedan så stan är inte främmande för mig utan väldigt, väldigt kär... Jag bodde ute på Long Island med ca en halvtimma i bilen in till city men hade en kompis som bodde granne med World Trade Center så på helgerna nötte vi stans trottoarer. Den 11 september 2001 var jag hemma med sjukt barn och satt en hel förmiddag framför tv:n och grät när min älskade stad stod i lågor och skylinen ändrades för evigt...
Vi ska så klart hyra en bil och åka ut och se "mitt" hus igen och även andra fina hus ute på ön, kanske kan vi åka ända ut till the Hamptons. Kan bli en trevlig utflykt, eller hur? Å vad jag längtar!!!

4 kommentarer:

Sassa sa...

Så härligt för dig ! Du sliter ju dagarna i ända ,så att leva lite lyxliv och bara njuta sitter väl helt perfekt !
Kram och jag ser fram emot bilder naturligtvis !!/ Sassa

Made in heaven sa...

Heldige deg som skal til NY!! Min favoritt by. Har alltid lyst til å reise ut tilHamptons. Ønsker deg en kjempe fin tur...

Mys och hemtrevnad sa...

lyckost dig...sänd tankar till mig!Låter hur mysigt som helst!!kramis semlan

kardemumma sa...

Men underbart!! Jag älskar NY.
Jag skulle gärna åka dit i höst igen! Vi håller tummarna att dollarkursen är snäll mot dig ;)
Kram Carina

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin