fredag 23 april 2010

Min dag







Oj vad mina ben har fått jobba idag! Jag startade med ett besök på Plan Ett, sedan Norrgavel (där jag kände igen en hel del från butiken hemma) och Lexington Flagstore som alla tre ligger granne med mitt hotell. Därifrån gick jag till PUB plan tre och nyöppnade ROOM. SUPERduperfräscht. Jag gick som i trans... Slukade allt med hull och hår. Vilken kick!


Efter det gick jag upp en bit på Drottninggatan till Årstiden, därifrån till NK plan tre; NK inredning och New Port. New Port har mycket som vi har fast flera tusen kronor dyrare... Kaffe på NK. Sedan ett långt stopp på Mathilde, höll på att dratta dit på ett par stövlar för 4500 men tyglade mig. Nya butiken Gertrudes (där de är ensamma om Ralph Lauren Home i Sverige) fick ett besök på väg ner mot Stureplan. Där blev det sen lunch inkl både ett och två glas rosé och kändisspan. Inget napp förrän jag var på väg att gå. Då kom Ulf Lundell strosandes. Ugh vilken man! Sen blev det i snabb följd Koffert, DIS (fantastiskt trevlig butik), Hans Mikaels och Garbo Interiors där jag köpte en underbar kruka och en trädgårdsbok skriven av Peter Ødegaard som själv var i butiken och signerade boken. Trevligt. 

Dagens bilder är från ovan nämnda Garbo.



Ang. de som sitter fast nere i Europa så kan man väl nästa tycka att de mASKar från jobbet, eller?





5 kommentarer:

Bella sa...

TACK!!!! För det jättefina tröstpriset i din bloggtävling, inget dåligt tröstpris :) blev jätteglad för den snygga duken och kökshandduken, verkligen mina färger som passar jättebra i mitt kök, duken ligger redan på bordet!

Tack igen och hoppas du får en riktigt trevlig helg

Kramar Bella

Tulipa sa...

Lät som en dag jag gärna också skulle gjort! Måste besöka ROOM nästa gång vi är i Stockholm...

Trevlig helg!
Kram Mariette

Unknown sa...

Hej, vilken härlig blogg du har, lägger den bland favoriterna.
Visst är Garbo en mysig butik?
Kram

Mys och hemtrevnad sa...

hej skulle gärna följt med och fått ont i benen! kram semlan

Mårtensdrätt sa...

Härlig helg du har haft, vilken underbar blogg du har, själv är jag ny i bloggandet och håller väl som bäst på att få lite knas på hur det funkar;)
Ha en bra vecka;)
Kramen
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin