söndag 5 juli 2009

Dagen efter

Ja, det blev en bejublad tillställning i går. Maten var fantastisk och vädret likaså. Vi satt ute på däcket och pratade och lyssnade på musik till långt in på småtimmarna. Härligt! Men man tar ju lite stryk dagen efter. Jag var uppe vid halv tio och började städa. När jag kom ut visste jag inte var jag skulle börja... Vi hade köpt massvis med is och fyllt en skottkärra med Amerikansk flasköl som Budweiser, Millers och Coors light. Det fanns en del (typ 150 st) tomflaskor att samla upp i morse, en hängde i en klädnypa på klädstrecket... 
Jag kan bara rekommendera alla att testa att grilla revben. Koka först med kryddor och buljong och marinera sedan. Gärna med honung, det var helst fantastiskt gott! Och inte svårt. Efter en spännande tennisfinal på TV och en pizza ska jag nu torka golven. Ha en go söndagskväll!

1 kommentar:

anna sa...

Hej Lena! Semester är härligt, jag läser din mysiga blogg och barnen tittar på sommartv. Äntligen lite tid att göra ingenting. Tusen tack för i lördags! Jättetrevligt, god mat och gott sällskap, kan inte bli annat än bra! Vi ses och hörs. Kramar från Anna

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin