söndag 15 mars 2009

Årets ros


Jag vill härmed slå ett litet slag för rosen.
Tävlingen årets ros har precis dragit igång, och jag har varit inne och röstat på min favorit bland de nominerade. Hoppas att alla som röstar läser, begrundar och uppskattar de gamla klassikerna. Rosor är ju helt fantastiska, jag tänker på min farfar och farmor som hade helt underbara rosor i sin innergård på sommarstället i Varberg. Jag kan blunda nu och känna doften och se färgerna som lyser mot den mörka jorden. Mm. 
Jag har ett gäng trädgårdsböcker och även några böcker om rosor som jag uppskattar minst lika mycket som alla mina kokböcker. Älskar att drömma mig in i min framtida trädgård där rosen såklart ska spela en stor roll, för även i zon 5 går det att få fina rosor.
Klicka här, så kommer du till hemsidan Rosens Dag (den 2 juli) och även till röstningen! Och som Fröding sa: Rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor...
Ha en underbar söndag, idag känns våren i luften!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det något så vackert som rosor. Jag var inne och röstade, tack för tipset!. En av mina favoritroser är "New Dawn" en underbar klätterros.
Ha en bra söndag, även här känns det vår i luften!
Kramar Stenlycka

Erika i Villa Lilja sa...

Vackra rosor är något jag har börjat tycka om, ska pröva "Bonica" i min trädgård i år. Sägs att den är enkel och tåligt. Låter som något för mig =)
Ha en skön söndag

Jenny sa...

Hej Lena!
Visst är rosor underbara, tack för tipset, ska gå in o rösta!
Den rosa du visar är ljuvlig..

Ha en härlig söndag:)

Kram Jenny

Ingrid sa...

Rosor är fina, jag har tyvärr en viss tendens att ta död på dem...

~Livet i byn

Nettan sa...

Hejsan! Den gammle mannen som bodde i vårt hus var trädgårdsmästare så vi har en del fina rosor faktiskt! Underbart att kunna gå ut å plocka! Älskar de riktigt gamla sortena!

Va mycket fint fattisgmans silver du hade fått in till butiken, kommer nog inte å bli några problem att sälja!;-)

Bagaren & Kocken ligger bortanför Redbergsplatsen, kolla hemsidan så hittar du vägbeskrivning!!

Kram Nettan

Hanna sa...

Så mycket fint du visar på din blogg!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Stjärnor & Champagne sa...

Rosor är ju underbara, men tyvärr tog vi bort alla i vår trädgård.

Kramkram Anne

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin